3/22/2011

How to sew invisible zipper / Pamācība - Kā iešūt slēpto rāvējslēdzēju

This is how I sew invisible zipper in the garment
Šeit es nedaudz padalīšos, kā es šuju slēpto rāvējslēdzēju abģērbā
Seam allowances in zipper seam is 2cm. Fusible interfacing tape should be 2.5cm wide and 2cm longer than snap / Vīle rāvējslēdzēja vietā ir 2 cm. Nolīmē rāvējslēdža vietu ar 2.5cm platu un par 2cm garāku kā aizdares vieta līmauduma sloksni.
Serge the seam and iron it 2cm wide / Apstrādā vīli ar overloku un nogludina to 2cm platumā
Cut the zipper tails. Length should be 1cm / Nogriež rāvējslēdzēja astītes, atstājot 1cm garumu
Mark the zipper place on the fabric. Put zipper to the ironed seam allowance and mark the zipper end line so that marks match/ Aizdares vietā atzīmē aizdares sākumu. Pieliek rāvējslēdzi aizdares vietā un atzīmē uz rāvējslēdzēja aizdares beigas, tā lai sakristu kontroliezīmes.
Zipper start should match with top seam /  Rāvējslēdzeja sākumam, jāsakrīt ar augšējo vīli

Open the zipper an pin it to the one fabric layer- seam / Attaisa rāvējslēdzi un piesprauž pie auduma vienas kārtas - vīles
Baste the zipper with diagonal basting / Piediedz rāvējslēdzēju ar slīpo piediegumdūrienu
 
I use the special invisible zipper foot (the right in picture). To the left you can see normal zipper foot / Es izmantoju speciālo pēdiņu slēptā rāvējslēdzēja iešūšanai (attēla pa labi). Pa kreisi redzama parastā rāvējslēdzeja pēdiņa.
Sew the zipper / Iešuj rāvējslēdzēju
 


Final result / Un lūk rezultāts

8 komentāri:

  1. mmm, forši, mīļš paldies:) Jā overloka nav un pēdiņas tādas īpašas nav. Būs jāgādā pēdiņa. Overloka esamību imitēšu, hihihi:))

    AtbildētDzēst
  2. Man vienmēr interesē ka citiem iet ar rāvēja šūšanu tajā brīdī, kad pienāk tā vieta, kurā ir rāvēja kājiņa-kuģītis?..Kā tam tiek pāri. Sevišķi ar šo pēdiņu. Kā Tev kursos mācīja? Es parasti ceļu nost no vīles, pārvelku kuģīti uz citu vietu, tad lieku atpakaļ, cik varu pievelku izvilkušos diegus...Bet nu tā kaut kā liekas nevisai riktīgi...

    AtbildētDzēst
  3. Palldies par pamācību, noteikti noderēs... gribētos arī redzēt kā var iztikt bez speciālās pēdiņas, ja ir tikai tā parastā rāvējslēdzēja pēdiņa... :)

    AtbildētDzēst
  4. @Iveta: Protam overloka vieta var iztikt ar zigzagu vai overloka dūrienu, ja Tavai šujmašīnai tāds ir.
    @Zkss: Tā kā rāvējslēdzejs ir pilnībā atvērts, kad šuj, tad rāvējslēdzēja gugītis ir pašā rāvējslēdzeja galā un nekur citur to nebīda. Pēc visiem priekšnoteikumiem vislabak ir, ja rāvējslēdzējs ir ~5cm garāks par aizdares vietu. Tad šujot tas rāvējslēdzēja kuģītis diži netraucē. Ja rāvējslēdzēja garums man ir ierobežots, tad pašās beigās tas nedaudz traucē, bet kaut kā paceļot pēdiņu tieku klāt. Kad rāvējslēdzējs iešūts, tad tikai velk ciet rāvējslēdzi.
    @Jūlija: ja ir tikai parastā pēdiņa, tad parasti tos zobiņus atloka ta kā vaļā un cenšas nošūt cik iespējams tuvu var piekļūt ar parasto pēdiņu. Lai iešūtu slēpto rāvējslēdzi ar parastā rāvējslēdža pēdiņu vajadzīga prakse. Esmu mēģinājusi, bet daudz daudz vieglāk ir ar speciālo pēdiņu, tas atmaksājas!

    AtbildētDzēst
  5. Ak-nu ja, tā takš loģiski padomājot sanāk, es vienmēr tos rāvīšus precīzi uz cm šuvu, bet ja ņem garāku, tad ideāli!!!! Un kā apakšā galus-vai aizšuj ar diegu abas spirālītes, vai liec metāla klipsīšus?

    Paldies par tutoriāli. Es vienmēr domāju, ka var iztikt bez šitās pēdas, bet skatos, ka tomēr BAIGI laba lieta.....

    AtbildētDzēst
  6. @Zkss: nu galus es aizšuju ar diegu, tādā gadījumā, ja esmu saīsinājusi rāvējslēdzi (ja tas ir bijis par garu), bet ja tas ir bijis tieši laikā, tad jau ar galiem neko nedaru.

    AtbildētDzēst
  7. Es pēc šīs pamācības pēdējo reizi saviem suņu bruncīšiem iešuvu rāvējslēdzēju, sanāca lieliski, vienīgais, ka man pašai bija jāpiešaujas šūt ar šujmašīnai pielikto parasto rāvējslēdzēju pēdiņu. Slēptam jāiegādājas atsevišķi! Bet darot kā parādīts, ideāla precizitāte, jutos lepna par padarīto:)!Paldies Zandai:)

    AtbildētDzēst
  8. Sveika!!!!pastāsti lūdzu sīkāk kā Tev izdevās iešūt rāvējslēdzēju pāri otrai horizontālai vīlei??man pēdiņa atdurās pret`to vīli un kā lai tiek tai pāri un varētu turpina tālāk šūt??bildīte Nr.7

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...