3/13/2011

Big mistake dress / Lielās kļūdas kleita

Big mistake dress:
Pattern: did it myself
Material: 100% wool
Photographer: Lauris Bahs

At the beginning I made this dress for my friend. We choose fabric together, it was qualitative wool fabric.  But I made a terrible  mistake. I confess that I did not like prewash fabric before sewing. Before sewing this dress I didn' t wash the fabric but only iron it with  a steam. During the process we have two fittings and I liked final result. Before I gave the dress for my friend it was little bit dusty and I wash it. And ups, it shrunk and no more fit to my friend. It would be hard to redone it for my friend. It was easier to adjust it for myself. So I leave it for myself. Finally I have black classic dress :).
Instead of this dress now I am sewing  Turquoise green dress for her. Lately I will post about how it is processing. Of course I  have got a great lesson and now I always prepare my fabric before sewing.
What is your experience with fabric preparation for sewing? Do you always wash it? or what is your secret? I would like to hear your experience in discussion.
 -----
Lielās kļūdas kleita:
Piegriezne: mana
Materiāli: 100% vilna (pirkts veikalā "Carnevale".
Foto: Lauris Bahs

Sākotnēji šo kleitu šuvu savai draudzenei. Mēs kopīgi izvelējāmies audumu - 100% kvalitatīvs vilnas audums. Bet es pieļāvu milzīgu kļūdu. Es atzīstos, ka pirms šūšanas man bieži ir slinkums izmazgāt audumu. Pirms šuvu šo kleitu es audumu nevis izmazgāju, bet  izgludināju ar tvaiku. Vilnas audumam it kā ar to vajadzēja pietikt. Šūšanas procesā mums bija 2 pielaikošanas, kleita derēja lieliski un mums patika gala rezultāts. Pirms kleitu atdevu tā bija nedaudz noputējusi tāpēc izdomāju to izmazgāt.  Bet tā sarāvās tik daudz, ka draudzenei vairs nederēja. To būtu bijis ļoti grūti pāršūt priekš viņas, jo visvairāk spieda krūšu daļā un plecos, kas būtu neiespējami labot. Tā nu es kleitu iešuvu un atstāju sev. Beidzot man ir klasiska melna kleita :). 
Šobrīd kā kompensāciju draudzenei šuju Tirkīza zaļo kleitu. Vēlāk es uzrakstīšu kā norit šis šūšanas process. Protams es esmu guvusi lielu mācību un turpmāk pirms šuju, audumus izmazgāju.
Kāda ir Jūsu pieredze ar auduma pirmsapstrādi? Vai Jūs vienmēr mazgājat audumus? Kā Jūs apstrādājat dažāda sastāva audumus pirms šušanas? Būtu priecīga diskusijā dzirdēt Jūsu pieredzi!



10 comments:

  1. haha, is that a subconscious of a selfish seamstress?? just kidding... it looks very nice and fitted! lucky that you can still fit it to yourself. love your modeling posts!

    oh, i used to never prewash my fabric -- and i wash my clothing in hot. i sure have learnt my lesson after a few ruined pieces...

    AtbildētDzēst
  2. haha. Bet rezultātā tev ir burvīga melna kleitiņa pašai.
    p.s. tāpēc arī tā mana tunika, kuru tu šuvi sarāvās pēc pirmās mazgāšana

    AtbildētDzēst
  3. Nu neko, HA HA HA:D tiki pie PERFEKTAS kleitas:D bet storys labs!
    Jā, nu mans niķis - es audumus VIENMĒR mazgāju...un man bieži ir projektiņu, kur ir dažādi audumi, un lai nebūtu saraušanās un citi defekti, ir vērtīgi izmazgāt. Bet patiesībā es mazgāju vairāk savas fobijas dēļ...es izmazgāju jebkuru drēbi, audumu ko iegādājos....lai tiktu vaļā no visas tās ķīmijasm, kas daudzo ceļu laikā ir sakrājies.

    AtbildētDzēst
  4. @petitrepublic: it still doesn't fit as I wanted to, but cat live with it :)
    @Kikii: ups... nezināju ka tā :(. Cerams, ka Tev bij kam viņu atdāvināt, ja nederēja vairs!
    @Iveta: Tagad arī es turpmāk audumus mazgāju. Pēc šī negadījuma 2 audumus jau mazgāju, izmērīju pirms un pēc. Šiem gan nesarāvās ne centrimetriņš. Bet tāpat turpināšu mazgāt.

    AtbildētDzēst
  5. Hmm, the dress definitely looks like my choice. I should try it on, maybe it will be for me LOL
    Anyway, I just wanna say that this blog is amazing and everything you've done seems great as well. I just wonder where did you do those photo shoots? It's definitely ain't in your apartment.
    Also I want to let you know why did I write in English instead of Latvian comment. I just thought in this way you'll learn English and you'll have a little practice here. Don't you think? Just don't get me wrong, I didn't say that your English is bad, but I mean every practice makes everyone perfect and any practice doesn't harm you at all. 100% I admit that your English is great. Anyway, don't hesitate to ask me any help or anything you need to. You know that I'll be happy to help you any time.

    AtbildētDzēst
  6. @Wunderkind: You are amazing Ilse! My English is definitely not as good as my sewing is :D. But I try to improve my English.
    About the dress I don't think that you would fit in, but I think that such a style of dress would be perfect for you! ;)

    AtbildētDzēst
  7. Looks great, it is nice to have a little black dress, wool is a great choice.
    As for pre-treating fabric, wool, never wash, sometimes I pre-shrink by putting in the dryer with wet towels. Cotton, lately I always wash and shrink in the dryer.

    AtbildētDzēst
  8. @Beth: Thank you for tips. I will have to do some search about pre-treating fabrics.

    AtbildētDzēst
  9. Ārprāts, izlasīju & man palika baisi. Pēdējais projekts, ko pabeidzu, ir 97% vilnas svārki, un tagad es šuju tādas pašas 97% vilnas kleitu. Audumu, protams, neizmazgāju (who does that?). Es ļoooti naivi cerēšu, ka mana vilna ir īpaša un nesaraujas... :D

    P.S. Kleita ir vnk fantastiska! Manām neprofesionāles acīm izskatās ļoti akurāti nošūta.
    P.S.S. Forši, ka atradu beidzot arī kādu šūšanas apmāto domubiedru Latvijā :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies ;). Apskatījos, Tavi svārciņi skaisti, nu ļoti cerams, ka tiešām nesarausiesm, bet nu esi gatava, ka iespējams vajadzēs atdāvināt, kādai sīkākai draudzenei.
      p.s. Tadi kā mēs ir daudz :)

      Dzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...